Mokyklų reitingai. Kaip reaguosime?

Mokyklų reitingai. Kaip reaguosime?

2015 m. Šalčininkų rajono mokyklų reitingas pagal žurnalą „Reitingai“

Vieta 2015 m. reitinge Mokyklos pavadinimas Iš viso surinko taškų (maksimali suma 100)
65 Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazija 44,19
147 Šalčininkų raj. Dieveniškių „Ryto“ vid. mokykla 37,88
199 Šalčininkų raj. Jašiūnų „Aušros“ vid. mokykla 34,42
201 Šalčininkų J. Sniadeckio gimnazija 34,27
268 Šalčininkų raj. Eišiškių S. Rapolionio gimnazija 29,31
276 Šalčininkų raj. Jašiūnų M. Balinskio vid. mokykla 28,66
312 Šalčininkų raj. Butrimonių A. Krepštul vid. mokykla 25,14
344 Šalčininkų raj. Eišiškių gimnazija 21,41
373 Šalčininkų raj. Turgelių P. K. Bžostovskio vid. mokykla 17,32
374 Šalčininkų raj. Baltosios Vokės „Šilo“ vid. mokykla 17,24
384 Šalčininkų raj. Kalesninkų L. Narbuto vid. mokykla 14,96
387 Šalčininkų raj. Baltosios Vokės E. Ožeškovos vid. mokykla 14,55
393 Turgelių vidurinė mokykla 12,01
394 Šalčininkų raj. Dieveniškių A. Mickevičiaus vid. mokykla 11,84
401 Šalčininkų „Santarvės“ vidurinė mokykla 5,36

Iš viso reitinge dalyvavo 402 mokyklos.

 

Visai neseniai žurnalas „Reitingai“ paskelbė Lietuvos mokyklų reitingą. Šiame reitinge galima pamatyti ir Šalčininkų raj. mokyklas. Pateiktoje lentelėje galite pamatyti Šalčininkų raj. mokyklas, jų vietą reitinge tarp Lietuvos mokyklų, surinktus taškus.

Kaip matote, Šalčininkų raj. mokykloms sekėsi įvairiai. Tačiau būtina atkreipti dėmesį, kad į blogiausių mokyklų dvidešimtuką patenka net 5 mūsų rajono mokyklos. Kitų Šalčininkų rajono mokyklų reitingas taip pat  nėra aukštas. Išskirti galime tik Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnaziją (65 vieta) ir Dieveniškių „Ryto“ mokyklą (147 vieta). O pastarąją mokyklą juk norėjo prijungti prie Eišiškių S. Rapolionio gimnazijos (vieta reitinge – 268). Taip pat būtina atkreipti dėmęsį į tragišką Šalčininkų „Santarvės“ vidurinės mokyklos padėtį, kuri yra prieš paskutinė visoje Lietuvoje.

Įdomu ar už tokius blogus mokyklų reitingus kas nors atsakys? Ką pasakys mūsų rajono švietimo skyrius, kurio kompetencija baigiasi ties gimnazijos vardo suteikimu ir bandymu prijungti mokyklas? Ar atsakys už tokius rezultatus mokyklų direktoriai? Bet greičiausiai šis reitingas nesusilauks didesnio mūsų valdžios dėmesio ir mokyklos toliau nekreips dėmesio į mokinių rezultatus.

Asmeniškai aš noriu, kad atsakingi žmonės atsakytų už blogus mokyklų reitingus. Noriu kreiptis į tėvus: kai leisite savo atžalas į mokyklas, remkitės šiuo reitingu, tai priversite mokyklas pasitempti. Taip pat noriu kreiptis į opoziciją. Manau, kad turi įvykti posėdis, kuriame dalyvautų švietimo skyriaus atstovai ir pasiaiškintų, kodėl mūsų mokyklos yra tarp blogiausių. Ką jie daro, jog švietimo padėtis rajone gerėtų? Ar apskritai yra kokia nors strategija, vizija, susijusi su rajono švietimu?

O visą jaunimą (ypatingai mokinius) kviečiu kalbėti apie šią problemą. Tik taip galima kažką pakeisti.

4 thoughts on “Mokyklų reitingai. Kaip reaguosime?

  1. Komentaras

    Prijungimas, manau, geras dalykas dėl dviejų priežasčių: pirmiausiai, reikėtų mažesnio finansavimo, tačiau lėšas reikėtų perskirstyti ir didinti mokytojo algą didesnėje mokykloje. Taip pat, didinti algą reikia tik egzaminavus pačius mokytojus. Reikia „atrinkti“ mokytojus pagal jų kompetenciją, pagal tai, kokie to mokytojo pasiekimai darbe, gal toje prastai reitinguojamoje mokykloje yra geografijos mokytojas, kuris savo dalyką išmato ir moka pateikti geriau, nei geriau reitinguojamoje gimnazijoje, pasižiūrėti, kokie mokytojų mokinių egzaminų rezultatai. Didėja atlyginimas – didėja ir konkurencija. Nesakau, kad visi mokytojai pas mus blogi.
    Šiais laikais mokytojo specialybė nėra patraukli (kiek gerai besimokančių iš Jūsų klasės pasirinko mokytojo specialybę? O tie, kas pasirinko, norėtumėte, kad ateityje mokytų Jūsų vaikus?). Reikia įvertinti ir mokytojų rezultatus, prieš priimant į darbą, juos kažkaip „egzaminuoti“. Jeigu panagrinėtume, su kokias balais mokiniai įstodavo į mokytojo specialybę anksčiau, ir su kokiais įstoja dabar (ypatingai mūsų rajone, pasižiūrėkime, kas moko mokinius tose mokyklose, kuriose reigingas blogiausias) – pamatysite didelį skirtumą. Viena mokytoja, kuri dabar jau pensininkė, pasakojo, kad kažkada mokytojo specialybė buvo tokia patraukli, kad į vieną vietą pretendavo 50 žmonių, vykdavo atrankos. Reikia judėti link to, kad mokytojo specialybė būtų patraukli, kad gerai besimokęs mokinys mokytojo profesijos nebrauktų iš prioritetų sąrašo. Didžiausia problema – mokytojo alga. Taip pat nesakau, kad tai tik vienas faktorius, kuris lemia tokius reigingus, yra daugybė kitų veiksnių, kurių čia neminėsiu,

  2. Komentaras

    Neįvardinau antros priežasties – tai mažėjantis mokytojų skaičius, atrenkant tikrus Mokytojus, o ne mokytojus su diplomais.

  3. Aurimas Skaržinskas

    Aš visiškai sutinku su jūsų išsakytom mintim. Jau anksčiau savo straipsniuose minėjau, jog reikia galvoti, ką daryti su mokyklomis, kuriuose yra iki 30 mokinių. Tikiuosi, jog greitu metu bus suorganizuotas forumas šiuo klausimu, kur visi galėsime išsakyti savo mintis ir idėjas. Svarbiausia – nereikia tylėti.

  4. Rasuole Karpejiene

    Kaip Jūs vertinate lietuvių kalbos standartizuotą testą ,kuris buvo duotas vienodas visų trijų kalbų mokykloms? 8 klasėjė…Neatsižvelgiant į mokymo progamas,kurios skiriasi…Spėkite ,kokių mokyklų rezultatai bus geriausi,o kokių blogiausi? Pasakysiu iškart…Geriausi bus lietuviškų,nes jis pagal jų mokyklų lietuvių kalbos mokymo programą.Blogesni bus lenkiškų,nes jų bent raidės nesiskiria nuo lietuviškų.Blogiausias bus rusiškos mokyklos,nes visai neatitinka valstybinės kalbos mokymo programos….P
    asityčiojimas iš vaikų ir mokytojų…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *